Slik fungerer det!

ENKELHET
Abonnementene våre har ingen bindingstid, ingen kjøpekrav og ingen skjulte avgifter. Når du bestiller prøvepakken din blir du abonnent, og hvis du ikke vil fortsette abonnementet gir du oss beskjed innen to uker etter at du har fått prøvepakken din. Som abonnent får du en pakke med to måneders forbruk annen hver måned, direkte hjem i postkassen. I tillegg må du betale 29,- for porto og eks. Vi leverer kun produkter til adresser i Norge.

FLEKSIBILITET
Du kan når som helst endre intervaller, flytte frem leveringsdag eller avslutte abonnementet ditt ved å kontakte vår kundeservice.

TRYGGHET
Hvis et produkt er skadet eller på en annen måte ikke oppfyller forventningene kan du selvfølgelig returnere den til oss. Da sender vi deg et nytt produkt uten ekstra kostnad.

 

Kun 1 prøvepakke per
produkt og per husholdning.


Våre fleksible abonnementer hjelper deg til en sunnere livsstil!


Om Vitalas AB
Vitalas AB (org. nr. 984 195 826) selger kosttilskudd i Sverige, Norge, Danmark og Finland med hovedkontor i Malmö. Vitalas AB er en del av Midsona – et konsern innen helse og egenpleie.

Les mer her:  www.midson.com

Kvalitetsprodukter
Du kan stole på at du får produkter av høyeste kvalitet når du handler hos Vitalas AB. Produktutviklingen vår skjer i tett samarbeid med konsernets egne produkteksperter.
 
Priser
Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv moms. Prisen på et produkt som vises på www.vitalas.no er som regel den gjeldene prisen. Vi forbeholder oss retten til å korrigere priser eller tekster i etterkant på våre hjemmesider eller i andre medier, hvis informasjonen som er oppgitt er feil. Vi forbeholder oss også retten til å gjøre prisjusteringer på grunn av valutaforandringer.
 
Aldersgrense
Vitalas godkjenner kun bestillinger fra personer over 18 år. Er du under 18 år må du ha foresattes tillatelse for å bestille fra oss. Kontakt kundeservice så hjelper vi deg med dette.
 
Vi har likevel ingen automatiske systemer som luker bort kjøp som gjøres av mindreårige, men skulle det oppstå et slikt problem gjelder reglene for åpent kjøp. Kontakt kundeservice for å kansellere ordren/returnere varen, og for å sperre den mindreåriges konto hos oss.

Ordrebekreftelse
Når ordren din har blitt registrert i nettbutikken, sendes det en bekreftelse på e-post til den adressen du oppga ved bestillingen. Kontroller gjerne at alt stemmer, og hvis du lurer på noe kan du kontakte kundeservice for å få hjelp.
 
Merk at bekreftelsen kun viser at vi har mottatt ordren din, og at dette ikke betyr at den er utført eller levert. I de tilfellene der faktura blir valgt som betalingsmåte forbeholder vi oss retten til å godkjenne ordren, og det er da mulig at vi i noen tilfeller stopper bestillingen.
 
Endre og avbestille orde
Du kan ikke endre eller avbestille en ordre via nettbutikken selv. Kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg så sant vi har mulighet. Når en ordre er skrevet ut og skal pakkes har vi dessverre ikke noen mulighet til å endre den.
 
Abonnement
For at du skal få best mulig effekt av produktene er det viktig at du tilfører kroppen en jevnlig dose, altså hver dag. Derfor er abonnementene våre laget slik at du alltid har produkter hjemme.
Produktene blir sendt hjem til deg, i god tid før den forrige pakningen blir tom. Du kan når som helst gjøre et opphold i abonnementet ditt hvis du ønsker det, f.eks. hvis du skal på en lang ferie. Kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg med dette.
 
Oppsigelse
Hvis du ønsker å si opp abonnementet ditt holder det at du skriver et brev, sender en e-post eller ringer kundeservice. Du finner kontaktinformasjon nederst på denne siden. For at oppsigelsen skal gjelde fra og med neste pakke, må vi få informasjon av deg innen ”siste dag for endring”, som du finner trykket på den siste fakturaen din. Hvis vi får din oppsigelse på et senere tidspunkt gjelder oppsigelsen etter neste pakke, det vil si at du får en ytterligere leveranse før abonnementet ditt blir avsluttet. Uteblitt betaling regnes ikke som oppsigelse.
 
Betaling
Fakturaen kommer sammen med pakken din. For å betale bruker du giroblanketten på fakturaen. Ved forsinket betaling tilkommer det et gebyr (kr. 63,-) for purring, samt eventuelle inkassoavgifter. Gebyr og renter for forsinket betaling påføres enten av oss eller den/de fordringstagerne som administrerer gjelden din.
 
Når faktura blir brukt som betalingsalternativ forbeholder vi oss retten til å godkjenne ordren, og ordren kan stoppes under behandling. Hvis du har spørsmål angående din ordre eller faktura kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg på best mulig måte.

For kjøp over 700 kr kan du ikke betale med faktura, betalingen går automatisk til kredittkortbetaling

Bank-/Kredittkort
I nettbutikken vår kan du betale med VISA, Eurocard eller MasterCard. Alle transaksjoner skjer via 3D secure/SLL (Secure Socket Layer) som er kryptert. Har du spørsmål angående betaling med kort, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.

Ved kjøp av abonnement med kort, forplikter du deg til å betale den periodiske avgiften helt frem til abonnementet opphører. Hver gang en ny månedspakke sendes ut (hver 4. eller 8. uke) sender Vitalas AB en spesifikasjon til DIBS og fakturabeløpet trekkes fra kortet. Det aktuelle fakturabeløpet for akkurat ditt produkt fremgår av kampanjevilkårene. Du aksepterer at vi får lov til å belaste kredittog betalingskortet ditt for de periodiske avgiftene uten ytterligere godkjenning, helt frem til du avslutter abonnementet hos oss. Hvis betalingen ikke kan gjennomføres fordi det mangler penger på kortet, blir beløpet trukket på neste faktura. Etter 3 mislykkede belastninger avbestiller vi abonnementet ditt.
 
Porto og ekspedisjon
Når du bestiller en prøvepakke fra nettbutikken tilkommer det en portoavgift på kr. 39.50,-. For løpende abonnementer tilkommer det en portoavgift på kr. 29,- pr. pakke. Unntak kan forekomme, og dette vil da fremkomme tydelig på det enkelte tilbudets kjøpevilkår.
 
Leveringstid
Normal leveringstid for en vare fra nettbutikken er 7 – 12 dager, alt ettersom hvilken leveringsadresse denne skal sendes til. Hvis du ikke har fått varen din innen 12 dager er det fint om du kontakter vår kundeservice, så hjelper vi deg. Hvis Vitalas er ansvarlig for forsinkelsen har du som kunde rett til å heve kjøpet hvis du ønsker det. Er varen betalt på forskudd blir pengene tilbakebetalt snarest, og senest innen 30 dager.
 
Levering utenfor Norge
Per dags dato leveres bestillinger fra www.vitalas.no kun innen Norge. Svenske kunder finner oss på www.vitalas.se , og kunder i Finland og Danmark bes bruke sine lands respektive nettbutikker på www.vitalas.fi og www.vitalas.dk
 
Du kan også gå inn på portalen www.vitalas.com og klikke deg videre til ditt lands respektive hjemmeside. Sortimentet på de forskjellige sidene er ulikt ettersom hvilke produkter som er lovelige på de forskjellige markedene.
 
Angrerett
I henhold til Angrerettsloven (LOV 2000-12-21 nr 105) har du som kunde rett til å angre på din inngåtte abonnementsavtale innen 14 dager fra den dato da din prøveforsendelse er levert. Hvis du som kunde vil påberope deg angreretten og returnere varen, skal dette meddeles vår kundeservice skriftlig eller per telefon. Telefonnummer, e-post og adresse til vår kundeservice finner du nederst på denne siden, samt under fanen Kontakt oss.  Dette gjelder kun dersom varen sendes tilbake i uskadd stand og i sin originalemballasje. Frakten står du for selv.

Retur og reklamasjon
Med hensyn til kvalitetssikring, og fordi helsekost blir regnet som mat, har du kun mulighet til å returnere den første pakken du mottar fra oss (prøvepakken). De kommende varene i et abonnement er identiske med den første varen. Du har derfor ikke returrett på de varene du mottar etter den første leveransen. Varer som returneres til oss der angreretten ikke gjelder,  blir belastet med en avgift på kr. 129,- for å dekke våre kostnader for returhåndteringen. Er du usikker på hva som gjelder for ditt kjøp, kontakt vår kundeservice. Telefonnummer, e-post og adresse til vår kundeservice finner du nederst på siden og under fanen Kontakt oss.
Hvis en vare er skadet eller har en feil har du selvfølgelig rett til å reklamere på den. Kontakt kundeservice innen 14 dager etter at du har mottatt varen, så sender vi den en ny uten ekstra kostnad. Telefonnummer, e-post og adresse til vår kundeservice finner du nederst på siden og under fanen Kontakt oss.
 
Tvist
Ved en eventuell tvist følger vi ”Allmänna Reklamationsnämndens” anbefalinger.
 
Feilpublisering
Vi forbeholder oss retten til å korrigere priser eller tekster i etterkant på våre produkter som vises feilaktig på våre hjemmesider eller i andre medier. Vi reserverer oss også for endringer på vårt lager, i tillegg til eventuelle tekniske feil i nettbutikken, på nettlesere eller servere.

Kundeopplysninger og personvernloven
Vitalas AB er ansvarlig for alle personopplysninger som vi lagrer i vår kundedatabase. Opplysningene brukes for å opprettholde en kunderelasjon, og for markedsføringstiltak fra oss og eventuelt våre samarbeidspartnere med det formål å gi deg interessante tilbud. Du kan når som helst takke nei til slike tilbud ved å kontakte vår kundeservice.  
 
Medlem i Svensk Egenvård
Foreningen Svensk Egenvård er en organisasjon for leverandører av naturlegemidler, kosttilskudd, helsekost og hudpleieprodukter på det svenske markedet. Les mer på: www.svenskegenvard.se
 
Medlem i Svensk Distanshandel
Svensk Distanshandel (SDh) er en forening for postordeforhandlere i Sverige. SDH-merket gir kjøpstrygghet når du handler via postordre. Les mer på: www.postorder.se

Har du spørsmål? Kontakt oss!
Vår kundeservice er alltid klare til å hjelpe deg hvis du har spørsmål.
Telefonnummer: 23 14 07 00
E-post: norge@vitalas.com

Åpningstider:
Mandag – Fredag kl 9.00 – 16.00
Stengt for lunsj kl. 12-13
Postadresse: Vitalas Direct, Postboks 1802, 0061 Oslo
Vitalas AB organisasjonsnummer: 984 195 826